Med en LinkedIn Company Page kan du skabe direkte kontakt mellem virksomheden og virksomhedens followers. Ved at bruge LinkedIn Company Page kan virksomheder synliggøre deres kerneydelser og generere leads. Branding af din virksomhed skal gøre en forskel – gøre din virksomhed forskellig fra andre, som udbyder lignende service eller produkter. Kort sagt, at man er det navn, som bliver husket.
LinkedIn er effektiv til branding. Det kan derfor betale sig at gøre noget ved din virksomheds LinkedIn Company Page.
11 gode råd til at optimere din Company Page
Her er 11 gode og simple råd til at hjælpe dig med at optimere din virksomheds Company Page og gøre den mere aktiv.
Inden du går i gang, er det vigtigt overordnet at forholde sig til to spørgsmål:
- Hvad vil virksomheden bruge LinkedIn til?
- Hvem i virksomheden skal have ansvar for implementeringen?
På WLFMcphs Company page deles for eksempel tips og tricks om, hvordan man med få midler kan få mere ud af LinkedIn.
1. Vælg, hvem der må udføre opdateringer, og tilføj dem på siden
Gå til ”Edit”, klik på ”Designated Users Only” og vælg de connections, der skal kunne redigere og publicere på din Company Page.
2. Lav statusopdateringer
At poste statusopdateriner konsekvent vil hjælpe dig med at komme bredt ud på LinkedIn samt få trafik til din Company Page fra LinkedIn.
Hvor tit og ofte er en smagssag. En tommelfingerregel er, at du starter blidt ud. Husk
på, at man kommer direkte ud i folks nyhedsstrøm, og derfor skal man være opmærksom på, at for stor aggressivitet kan opfattes som spam. Se fx:
3. Tilføj din blog RSS til din Page for at opnå øget trafik til din hjemmeside
Du kan automatisk tilføje dine blog-artikler på din Company Page og derved rette trafik mod din hjemmeside. Det skaber øget fokus på hjemmesiden.
4. Lav en overskuelig ”Company Overview” beskrivelse med den mest relevante information øverst
Vær kort og præcis, når du udfylder dit Company Overview. Det er sværere at skrive kort end langt. Man skal være opmærksom på, at ens tekst visuelt bliver afkortet ca. ved linje 8. Sørg derfor for, at den vigtigste pointe vises øverst, uden man er nødt til at scrolle længere ned på siden.
Det er en god idé at lede besøgende videre til andre dele af din Company Page og opmuntre folk til at ”følge” siden. Se fx:
5. Vis nyheder om din virksomhed
Du kan automatisk poste nyhedsartikler og pressemeddelelser om din virksomhed på din LinkedIn Company Page. Herved kommer alle nyheder ud til virksomhedens followers.
Om det er en god idé eller ej bør overvejes af virksomheden. Tendensen i tiden er den, at den digitale verden gør alt mere transparent.
6. Tilføj ”Company Specialities” (eller nøgleord) for at hjælpe din virksomhed med at blive fundet under specifikke termer/brugte søgeord inden for branchen
Et godt råd til en LinkedIn SEO-strategi kan være følgende: Når folk søger efter en virksomhed som din på LinkedIn, vil du være sikker på, at din virksomhed bliver vist.
Find relevante nøgleord ved at undersøge, hvordan virksomheder, der ligner din, bliver fundet. Hvilke nøgleord anvendes i branchen? Tilføj nogle af de nøgleord, der giver mening for din virksomhed. Det vil hjælpe din Company Page med at blive synlig. Brug eventuelt funktionen ”Beta Skills” under ”more” i LinkedIn.
Se fx Wlfmcph´s eksempler på nøgleord:
7. Lav et link til en ”landing page” på din Company Page
Lav et link til en ”landing page” med detaljer om din virksomhed, eksempelvis virksomhedens hjemmeside. Det er en effektiv måde at skaffe leads/nye kunder.
8. Vis virksomhedens produkter eller services i ”Products” sektionen og forklar, hvorfor de er værdifulde
Under ”Products” sektionen har man mulighed for at beskrive virksomhedens produkter eller services individuelt og bede kunderne om at anbefale dem. Anbefalinger af et produkt fra venner er bedre reklame end alt andet – ”word of mouth” metoden. Se fx:
9. Tilføj bannere til din ”Products” sektion og link til din hjemmeside
Hvis du har et 640×220 pixel banner eller billede, der viser dine produkter eller services, så upload og brug det til at linke til en af dine ”landing pages”. På den måde kan du også skabe øget trafik.
10. Målret dine produkter
Det er muligt at skabe forskellige versioner af din LinkedIn Company Page baseret på din målgruppes LinkedIn-profiler. Du kan segmentere dine produkter i forhold til fx geografi, jobfunktion, branche og titel.
11. Tilføj en video til din ”Products” sektion
Du kan tilføje en YouTube-video om din virksomhed (eller en anden YouTube-video), der har relevans for dine kunder, ved at klikke på ”Add YouTube video…” og dernæst copy/paste YouTube video-linket. Nu har du en video til at komplementere det skrevne indhold.
NB. Dette blogindlæg er blandt andet skrevet med inspiration fra ”how to optimize your company page in 15 minutes”. Det er selvfølgelig utopi at lave en effektiv Company Page på 15 minutter – LinkedIn skal man bruge mindst lige så meget tid på, som man gør på sine andre sociale medier.