af Christen Mau | jul 9, 2015 | LinkedIn
Anmeldelse af Nils Christies bog: Små ord om store spørgsmål Prøver du at opnå synlighed på din faglighed på nettet, vil jeg anbefale dig at læse Nils Christies bog: Små ord om store spørgsmål. Bogen giver konkrete råd om at skrive og også om, hvordan man ikke bør... læs mere
af Christen Mau | aug 28, 2013 | LinkedIn
Bank på – med din LinkedIn profil – og der bliver lukket op for dig Sproget er vigtigt, når du skal finde den rigtige kandidat til jobbet. Sproget er vigtigt, når du skal brande dig selv på dine kompetencer. LinkedIns relevansbegreb LinkedIns definition af... læs mere
af Christen Mau | jul 16, 2013 | LinkedIn
Har du udfyldt din engelske profil på dansk, vil jeg mene, at LinkedIn vurderer dine evner på engelsk, selv om du har skrevet på dansk. Derfor er sproget vigtigt, når du skal brande dig selv på dine kompetencer. Har LinkedIn kontrollen – når det drejer sig om sprog og... læs mere
af Christen Mau | jul 16, 2013 | LinkedIn
Det er vigtigt at få bruttomassen over de egnede kandidater vist ved en søgning. På den anden side er det relevant at få indsnævret kredsen og finde ’Holger’. Det er disse to modstridende størrelser, som mange, der søger efter kandidater til stillinger på LinkedIn,... læs mere
af Christen Mau | jul 16, 2013 | LinkedIn
Det handler om, hvad du deler, hvordan du deler, og hvordan du præsenterer det, du deler. Selvfølgelig drejer det sig om at interagere med medlemmerne, men det drejer sig også om at få LIKES. Faktisk kan man få overblik over strømmen af kommentarer og de personer, der... læs mere
af Christen Mau | jan 4, 2013 | content markedsføring
Laver du markedsføring i og fra Danmark, er du underlagt dansk lov. Hvordan markedsføringen distribueres er underordnet – og det gælder uanset om du er privatperson eller en offentlig eller privat virksomhed. Loven gælder – også for content markedsføring Mange... læs mere
af Christen Mau | nov 21, 2012 | LinkedIn
Der er flere og flere, der oplever, at deres personlige LinkedIn profil bruges som eksempel af andre, uden de har givet tilladelse – og ofte uden deres vidende. En del stiller derfor spørgsmålet: Hvad må man, og hvad må man ikke? Lad os tage et eksempel: En personlig... læs mere
af Christen Mau | okt 10, 2012 | LinkedIn
I indlægget ”I de blindes rige er den enøjede konge” skrev jeg om, at andre nu kan anbefale ens færdigheder. Vi forudser, informationen også får indflydelse på indekseringer i søgninger ud fra LinkedIns definition af Relevans, idet omdrejningspunktet på LinkedIn netop... læs mere
af Christen Mau | sep 24, 2012 | LinkedIn
For en komplet udfyldt profil på LinkedIn er Skills og expertise vigtigt. Man kan angive specifikt, hvor meget erfaring på år man har, og man kan selv lave en skill (færdighed). Med LinkedIn Recruiter kan man bl.a. søge konkret efter nøgleord/kvalifikationer og... læs mere
af Christen Mau | aug 21, 2012 | LinkedIn
En undersøgelse blandt rekrutteringskonsulenter verden over viser, at næsten 92 procent planlægger at bruge sociale medier til rekruttering. LinkedIn er det foretrukne rekrutteringsværktøj, og LinkedIns sorteringsmuligheder giver HR og rekrutteringsansvarlige mulighed... læs mere
af Christen Mau | aug 14, 2012 | LinkedIn
Et summary beskriver kort indholdet af en tekst. På LinkedIn er summary det sted, hvor man præsenterer sig selv ved en kort beskrivelse af ens professionelle kvalifikationer – altså en salgstekst. Der er ikke et entydigt svar på, hvad et godt summary er. Linkedin... læs mere
af Christen Mau | jul 26, 2012 | LinkedIn
Når virksomheder kan slå job op på LinkedIn, hvorfor så ikke søge job med din LinkedIn profil? Det er muligt med funktionen ”Apply with LinkedIn”. Virksomheder effektiviserer rekrutteringsprocessen væsentligt og får et opdateret cv i form af ansøgerens LinkedIn... læs mere
af Christen Mau | jun 11, 2012 | LinkedIn
Med en LinkedIn Company Page kan du skabe direkte kontakt mellem virksomheden og virksomhedens followers. Ved at bruge LinkedIn Company Page kan virksomheder synliggøre deres kerneydelser og generere leads. Branding af din virksomhed skal gøre en forskel – gøre din... læs mere
af Christen Mau | apr 27, 2012 | LinkedIn
Billedet på LinkedIn-profilen sender vigtige signaler. Andre mennesker afspejler og bekræfter det, vi allerede selv ved: Om vi er i balance med os selv og vores omgivelser. Dette udtrykker kroppens holdning uden ord. En anspændt holdning, en kollapset holdning, en... læs mere
af Christen Mau | apr 5, 2012 | LinkedIn
Vi smider omkring os med superlativer og fremmedord, når vi skriver blog-indlæg, manualer eller udfylder vores profil på LinkedIn. Det mest brugte ord skulle efter sigende være ”kreativ”, der i øvrigt bliver brugt som synonym for ”innovativ”. Stillingsannoncerne er... læs mere